luni, 6 septembrie 2010

O dup-amiaza la shopping

Presupun ca imaginea a doua fete mergand la shopping tinandu-se de mana o cunoasteti cu totii, astfel incat nu va voi mai vorbi despre ea. Vreau, in schimb, sa va povestesc experienta mea de astazi, alaturi de verisoara mea, la shopping. 

Am plecat in IDM (un loc total nepotrivit cumparaturilor) impreuna cu verisoara mea pentru a vedea modelele hainelor, preturile, calitatea, si pentru a face diferenta dintre IDM si mall-uri. Odata intrat acolo m-am simtit ca intr-un bazar.Putin mai modern, ce-i drept, dar ideea este aceeasi. Ma gandeam in timp ce ma plimbam prin magazinele mici, inghesuite si aglomerate, cat de jalnic a ajuns gustul omului. 
Cautam pentru verisoara mea tricouri sau bluze simple. Fara scrisuri, si eventual cu imprimeuri cat mai sterse si culori cat mai naturale: gri, maro, kaki, verde, nefru, alb, bleumarin. In zadar. In fiecare magazin in care am intrat nu am gasit decat tricouri cu scrisuri si imprimeuri cat blocul de mari.Problema nu era numai asta, ci si faptul ca scrisurile si imprimeurile nu se asortau deloc cu culoarea de pe tricou. O alta problema era culoarea tricourilor, majoritatea fiind roz, mov, lila, galben aprins. OMG! Chiar asa am ajuns? Daca una, doua pitipoance poarta asa ceva, sa schimbam tot trendul? Daca ele poarta roz, sa nu gasim in magazine decat roz, si cu imprimeuri? Numai materiale de proasta calitate, cu scrisuri pe care oamenii nici nu le citesc, cu imprimeuri despre care nu stim nimic.

Am vazut in oamenii din jur un interes imens pentru prost gust, pentru oribil, pentru urat. Un interes fata de ce reprezinta proasta calitate. Ne uitam la bani, si nu la calitate uitand de varianta in care daca cumparam ceva ieftin si prost calitativ, vom fi nevoiti sa cumparam mai des acel lucru datorita deteriorarii lui, astfel e de preferat sa cumparam lucruri de calitate superioara la un pret avantajos, si sa nu fim nevoiti sa il schimbam foarte des. Am vazut de exemplu tricouri la preturi de 40, 50 lei la o calitate de taraba, in timp ce intr-un mall, la o firma de renume, asteptam reducerile si gasim tricouri mai cu gust, cu o calitate mai buna, la acelasi pret , sau chiar mai ieftine. 

Nu spun ca sa nu se faca haine la moda, ci sa se poata gasi si haine pentru cei care nu sunt intru totul la moda, si in tendinte. Pentru cei care sunt simpli. 

Intr-adevar este o chestiune de gust, si ce-i drept acesta nu se discuta, dar gustul reiese din cultura noastra. Din gradul nostru de civilizatie. Uitandu-ma cu atentie la modelele de haine, si la ceea ce poti gasi la noi mi-am dat seama ca suntem cei mai prost imbracati oameni din Europa.Desi suntem viu colorati zi de zi, datorita hainelor pe care le gasim, si pe care le avem, suntem tot mai tristi, si suparati. Tot mai nervosi si deprimati. Pe cand Austriecii, Elvetienii, oameni care nu se pot vaita de traiul lor, si nu isi pun problema zilei de maine, totusi se imbraca mai sters. Mai sobru. Mai simplu 
 Hainele care sunt colorate in 4,5 culori, si care consuma material si culoare, sunt mai ieftine decat cele simple. suntem o tara "pe invers.

Atunci cand mergem la cumparaturi uitam sa lasam la oparte sintagma "imi place- il iau". Cel mai normal pentru portofelul nostru si pentru noi, este sa ne cautam lucruri ce ne plac, dar care sa corespunda si vestimentatiei pe care deja o avem. E de preferat sa folosim culorile simple, enumerate mai sus, si sa avem in garderoba nu mai mult de 3 culori, care se potrivesc intre ele, pentru a nu avea greutati in alegerea tinutei la diverse ocazii. 

Cu un tricou simplu, eu pot merge si la piata sa cumpar un kg de rosii, si dupa ce le aduc acasa, pot iesi si la o terasa, fara a mai fi nevoit sa schimb imbracamintea. Este cel mai econom. 

Am auzit la inceputul anului, ca de acum incolo in moda se va purta stilul gay. cel putin la barbati...dar si la femei. Prin stilul gay s-a referit la feminitatea liniilor, si hainelor, sau mai degraba la unisexualitatea lor. Nu s-a referit nimeni la haine cat mai pinky, cat mai colorate. Suntem oameni. Nu pitipoance. 

Am scapat dupa 2 ore de clatit ochii prin marele curcubeu, si in sfarsit am revenit in lumea de afara. O lume reala. O lume gri, cenusie, care imi arata ca viata nu este de fapt roz, asa cum vrem noi sa fie, si decat sa lucram pentru a o face roz, preferam sa purtam ceva roz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu