luni, 23 august 2010

ROMÂNIA - săraca ţară bogată

Gândindu-mă la subiectul de azi, am intrat pe internet pentru a afla ultimele noutăţi. Astfel am accesat o publicaţie online pentru a vedea cine şi ce a mai făcut, astfel încât aici sa pot comenta de ce a facut...
Dintre toate aberaţiile posibile pe care jurnaliştii noştri le numesc ştiri am zărit un titlu care mi-a atras atenţia: "România are cea mai mare rezervă de aur din regiune".
 Trist dar adevărat. Trist nu este faptul că avem cea mai mare rezervă de aur din regiune, ci faptul că în ciuda acestui lucru , încă rămînem cea mai săracă ţară. Nu din regiune ci din Europa. Nu or fi străzile noastre din aur, dar cu siguranţă pămîntul pe care stăm este inundat de aur. Aproximativ 103,7 tone de aur.Mai exact 103 milioane grame de aur. Calculul...vă las pe voi să îl faceţi.Nu cred că este destul, dar cu siguranţă este o cantitate imensă, care transformată în bani ar rezulta o sumă imensă de bani, sumă cu care România s-ar mai putea ridica cu câţiva paşi din groapa în care este. 
Desigur, nu vorbim de cantitatea de aur pe care România o avea cu zeci, sute, mii de ani în urmă. Cantitate furată mai intâi din Dacia, de către romani, urmaţi de turci, şi lista continuă cu bulgari, unguri, ruşi, nemţi, austrieci...etc. Nu este grav faptul că le-am dat din aurul nostru ci faptul că l-am DAT, adică, gratis. Benevol. Uimitor cum în viaţa de zi cu zi românii sunt tot mai zgârciţi, şi totuşi au avut curajul să dea din mica-marea lor avere. 
Aurul nu este singurul tezaur pe care l-am dat şi continuam să îl dăm, ci toate instituţiile de stat, toate fabricile...tot. Ne-am dat oamenii de valoare, devenind o ţară în care 90 % din cei rămaşi formează prostimea, oameni fără cultură, predispuşi drastic la manipulare. Au rămas oameni care încă mai cred în vaccine antigripale, în încălzire globală, criză economică şi multe altele. 
Mi-aş dori să îi pot aduce înapoi pe cei care pot schimba ţara asta, luând atitudine. Pe cei care reprezintă viitorul, speranţa ...pe cei care reprezintă România adevărată. Ştiind că până nu se schimbă nimic aici, si pînă când cei rămaşi nu iau atitudine , ceilalţi nu se vor întoarce, fac apel la cei care încă mai cred într-o şansă, într-o schimbare să ia atitudine să schimbe. Cu respect...până data viitoare.
    





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu