luni, 17 octombrie 2011

Pedagogia - joaca de-a profesorasii

Fara prea mare tragere de inima, am hotarat astazi sa ies putin la aer si ca destinatie am ales : Ora de Pedagogie. De la ora 17-19. Desi nu este prima saptamana de cursuri, este prima oara cand merg la acest curs. Nu a durat mult ca sa imi dau seama cata plictiseala era. Profa foloseste, saraca, materiale didactice moderne, prezentari ppt, nu ar fi , in principiu, nimic de care sa ne plictisim (nu vreau sa imi imaginez daca ar fi mers pe principiile vechi de predare in ce hal ne-am fi simtit) ... dar materia asta este tare urata si plictisitoare mai ales ca noi invatam despre cum ar trebui sa fie profesorul ideal si sistemul de invatamant ideal. 
AR TREBUI ... pentru ca daca suntem atenti la principiile didactice si toate porcariile pe care le preda ea acolo, am vedea ca nimic din teoria aia nu este respectata. A spus ea ceva acolo de faptul ca ora trebuie sa fie antrenanta, partea teoretica sa fie pusa si in practica, mai exact sa se faca la o ora de teorie, 2,3 ore de practica. :o Duduieee! Ai vazut matale asa ceva in Romania? Da, la scolile private. Am atipit pentru 3 minute, cand o alta duda  s-a trezit sa zbiere din fundul salii de curs. La camp distinsa domnisoara - aici suntem o clasa de animale respectabile care deseneaza, dorm, beau ceai, suc, cafea, mai trag cate un oki la panou ... Dar noi nu urlam aici. Pe camp. Ca tot m-am trezit si iritat putin de distinsa colega si de parerile profei despre sistemul de invatamant ideal am intrebat-o (cand a ajuns la principiul numarul 4" Principiul legarii teoriei de practica" ) De ce la teoria invatata nu se face practica ? Un raspuns, cica gandit, din partea dumneaei a fost acela ca "Se face practica! Si principiile acestea chiar sunt respectate de catre profesori"! STOP! Deja mi s-a ridicat parul pe maini! "Ar trebui ce-i drept sa se faca, si  profesorii sa tina cont de aceste principii dar din pacate 95% dintre profesorii din romania habar nu au de ele, dapai sa le mai si aplice!" S-a gandit putin si a dat din umeri cu un zambet tamp! Ca sa scape de gura mea a incercat sa isi continue cursul, insa nici nu a deschis bine gura ca am pus o alta intrebare : " Dar cand vine vorba de practica... De ce nu se tine cont niciodata de teoria invatata in facultate? " Asta a shocat-o, blocat-o, maltratat-o si ucis-o. "Cum dragul meu Bogdan, sa nu se respecte?" (Tot anul trecut mi-a zis Dragos desi primele saptamani o tot corectam zicandu-i ca ma cheama Cristi )..."Bogdan sau Dragos?" Mai sta cateva secunde : Cristi! ALELUIA! Vedeti de ce sunt bune cataloagele? si agendele? Pentru ca o duduie uituca precum asta o sa puna maine nota ta lui Dragos sau lui Bogdan, si apoi, pe lista, in dreptul numelui tau, va aparea "Absent"."Cum vine aia sa nu se tina cont de teorie? Dar ce se face? ". Femeia ori nu se uita la TV ori cine stie, poate ii place cancanul si haznaua media din Romania! "Doamna! Un an pe la Jurnalsim am facut la teorie de mi s-a luat (de-aia am si renuntat pentru ca eram invatat niste chestii pe care le stiam sau le puteam invata si singurel acasa din carti)! Practica - mai rar (mai multa ce-i drept decat la litere) Insa 1. Am prieteni care lucreaza in televiziuni si presa si mi s-a confirmat ca una inveti in facultate si alta este pe teren.2. Priviti programele de stiri, ziarele, Presa in general , nu este altceva decat cancan, barfa, prostie- O hazna a intregului popor! Pentru ca teoretic, nimeni nu te invata sa devii penibil si cretin in facultatea de jurnalism! " ... tacere ... "Dragul meu Bogdan ... Cristi? Dragul meu Cristi uite avem aici doua studente la jurnalism. Sa le intrebam pe ele". Ma scuzati! Nu stiam ca stau in clasa cu viitoarea Senzuala de televiziune (probabil pe undeva pe la Oarja TV avea sa ajunga). Se intoarce celebra vedeta, marea jurnalista a anului , cu o fata de tarancuta tampa de la strabuna din cucuieti ,la mine si pe un ton  oltenesc cu un aer de Madmoiselle imi spune "Acum depinde de fiecare!" M-am uitat shocat la ea. Am izbucnit intr-un ras isteric si politicos am intrebat-o "Ok. tu cine esti?" ... M-a lamurit... Deci Mass media in romania sunt asa pentru ca totul depinde de fiecare! Corect! Ora s-a terminat. In sfarsit. Profa anunta ca cine nu poate veni miercuri, sa ramana si de la 19-21! Apoi in cazul asta prefer sa vin miercuri! Dar constient fiind ca ora va fi la fel de plictisitoare prefer sa revin in acelasi stil fashion la urmatorul curs: Luni! Pana atunci, ii sugerez stimatei mele colege de la jurnalsim sa revina la realitate, sa invete sa dea un raspuns, sa isi sustina o parere, sa ia cateva lectii de dictie (sa nu mai scuipe peste tot) si profei noastre (care apropos, e tare draga dar tare prostana) i-as sugera sa Nu ne mai predea despre sistemul de ivnataman ideal si cum sa facem fata in el. Pentru ca nu vom lucra in el! Ci mai degraba sa ne invete cum sa supravietuim intr-un sistem comunist, autoritarist. Un sistem alandala unde totul "depinde de fiecare"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu